Klantbediening in ontwikkeling

Bij Trivire hebben we het één-ingangsprincipe. Dit betekent dat alle klantvragen bij ons binnenkomen via het Klant Contact Centrum (KCC). Of een huurder nu belt, e-mailt naar wonen@trivire.nl of een vraag indient via onze website: het KCC behandelt de vraag als eerste. Dit hebben wij zo ingericht, omdat we het belangrijk vinden dat onze huurders snel en in één keer goed worden geholpen.

Verbeterslag
Snel en in één keer goed, betekent ook dat we steeds moeten kijken hoe het nu gaat en wat er beter kan. In 2019 hebben we daarom hard gewerkt aan het verbeteren van onze telefonische bereikbaarheid en de snelheid waarmee we de vragen die klanten ons stellen afhandelen. Dat is, vinden wij, goed gelukt.

De telefonische bereikbaarheid van het KCC is in de loop van het jaar opgelopen naar 95%. Dit betekent dat van alle telefoontjes in 95% de bewoner binnen 30 seconden iemand te spreken kreeg. Ook kon ons KCC in 80% van alle vragen de vraag van de klant in één keer afhandelen. We hebben dus een flinke verbeterslag gemaakt, maar ook de komende jaren blijft dit onze aandacht houden.

Externe toets
Om te zorgen dat de bereikbaarheid van onze organisatie goed is en blijft, laten wij ons elke maand door een extern bureau toetsen. Dit bureau belt regelmatig naar medewerkers in onze organisatie. Als een medewerker niet bereikbaar is, dan is de afspraak dat de medewerker binnen twee werkdagen terugbelt. In 2019 ging dit in bijna 90% van alle terugbelverzoeken goed.

Alle berichten

Een nieuw huurdersportaal

Een steeds groter wordende groep huurders vindt het belangrijk om hun zaken zelf met ons te regelen; waar ...

Verder

Jaarlijkse prestatieafspraken volkshuisvesting

In de Woningwet van 2015 is vastgelegd dat woningcorporaties, gemeenten en huurdersorganisaties elk jaar prestatieafspraken maken. Hierin staat ...

Verder

Benchmark

Om de prestaties van woningcorporaties onderling te kunnen vergelijken, publiceert de branchevereniging Aedes jaarlijks een zogeheten benchmark. In ...

Verder

Procesmanagement

Trivire heeft in 2019 hard gewerkt aan het verder verbeteren van haar werkprocessen. We vonden het daarbij belangrijk ...

Verder

Inkoopsamenwerking corporaties loont!

In de Drechtsteden werken de woningcorporaties al op veel gebieden samen. Ze zetten zich tenslotte allemaal in voor ...

Verder

Ontwikkelingen Warmtenet

Bij Trivire proberen we zoveel mogelijk woningen aan te sluiten op duurzame energiebronnen. Het warmtenet van HVC is ...

Verder

Aardgasvrij maken van woningen

In 2050 moet Nederland toekomstbestendig zijn. Dat betekent dat alle energie in Nederland betrouwbaar, betaalbaar, schoon en gezond ...

Verder

Energie-Index/-labels

Alle woningen van Trivire hebben een energielabel. Maar wat is dat eigenlijk voor ding? Een energielabel geeft aan ...

Verder

Huisuitzettingen door overlast/hennep

Bij Trivire doen we er alles aan om huisuitzettingen te voorkomen. Als wij toch tot ontruiming overgaan, is ...

Verder

Trivire Tientje

Via het Trivire Tientje kunnen bewoners budget verzamelen voor een activiteit rondom hun woning. Dit doen zij door ...

Verder

Huurdersparticipatie

Bewonerscommissies en de Huurdersparticipatieraad Trivire (HPT) zijn erg waardevol bij het werken aan vitale wijken en buurten. Zij ...

Verder

Anders kijken naar problemen

We werken als Trivire veel samen met maatschappelijke partners. Dat is heel waardevol, maar brengt ook uitdagingen met ...

Verder

Pop up kantoor Oud Krispijn

De Mauvebuurt in Oud Krispijn in Dordrecht is een buurt met een vriendelijke uitstraling. Toch is het lastig ...

Verder

Housing First werkt!

Inmiddels werken we zes jaar met de methodiek van Housing First. Housing First houdt in dat op basis ...

Verder

Pilot opvang crisisgezinnen

In 2018 startte de pilot ‘opvang crisisgezinnen’ in de regio Drechtsteden. Deze pilot is een initiatief van centrumgemeente ...

Verder

Huis van Hoop

In 2019 hebben we hard gewerkt aan het realiseren van woonvoorzieningen voor bijzondere doelgroepen. En met succes! Zo ...

Verder

Route Thuis in de Wijk

Cliënten die vanuit beschermd wonen of een andere zorginstelling overgaan naar zelfstandig wonen, hebben goede ondersteuning nodig bij ...

Verder

Forse daling huisuitzettingen

Bij Trivire vinden we iedere ontruiming er één teveel. Daarom zetten we ons, samen met onze maatschappelijke partners, ...

Verder

Budgetcoach

Om betalingsachterstanden en ontruimingen bij huurders te voorkomen, bieden we onze huurders een budgetcoach aan. De budgetcoach helpt ...

Verder

Passend toewijzen

Mensen met een laag inkomen mogen niet in een te dure woning gaan wonen. Daarom letten we bij ...

Verder

Het even niet met elkaar eens zijn

Bij Trivire proberen we een klacht of probleem van een huurder altijd zo goed mogelijk zelf op te ...

Verder

Klachtenmanagement

Wanneer onze klanten niet tevreden over ons zijn, kunnen ze een klacht indienen. Wij gaan vervolgens met die ...

Verder

Digitaal klantenpanel

Bij Trivire maken we steeds meer gebruik van digitale klantenpanels. Dit is een groep huurders die digitaal met ...

Verder

Klantbediening in ontwikkeling

Bij Trivire hebben we het één-ingangsprincipe. Dit betekent dat alle klantvragen bij ons binnenkomen via het Klant Contact ...

Verder