De stap na de reorganisatie
In 2016 heeft Trivire een intensieve reorganisatie doorgemaakt. Een jaar later heeft de organisatie en haar medewerkers zich herpakt en is het tijd om de volgende stap te zetten in de ontwikkeling naar een nog klantgerichter bedrijf. Om die reden zijn we in 2017 vooral bezig geweest om de teams en medewerkers verder te ontwikkelen. Zo hebben we onder andere uitgebreid stilgestaan bij het benoemen en hanteren van onze cultuurwaarden.
Cultuurwaarden
De cultuurwaarden van Trivire zijn: open communicatie, samenwerken, lerende organisatie en eigenaarschap. De basis van de cultuurwaarden is vertrouwen. Via diverse teamsessies hebben we de cultuurwaarden verder geïntroduceerd binnen onze organisatie en hebben we geleerd om hiermee te werken in het dagelijkse werk. Ook in 2018 gaan we hier ook verder mee aan de slag. We vertrouwen erop dat deze waarden een positief effect hebben op onze manier van samenwerken: zowel intern als extern met onze klanten en partners.
Werken in processen
Trivire heeft zich in 2017 verder ontwikkeld van een activiteitgerichte- naar een procesgerichte organisatie. We willen over een paar jaar een organisatie zijn die ketengericht samenwerkt. We werken daarom met proceseigenaren en procesbeheerders. Samen met de ‘lean-experts’ zijn zij meer en meer verantwoordelijk voor de optimalisatie van de processen binnen Trivire. Bij procesgericht werken wordt meer gekeken op welke manier de onderlinge activiteiten zich tot elkaar verhouden en beïnvloeden
Bedrijfsinformatiesysteem (bis) in gebruik
We hebben ook een nieuw bis in gebruik genomen. Dit betekende voor sommige afdelingen een grote extra belasting. Om dit in goede banen te leiden hebben een aantal medewerkers zich bijna volledig ingezet om dit systeem te implementeren. Het nieuwe bis helpt ons de komende jaren om de digitalisering van de bedrijfsprocessen verder uit te bouwen.
Aantal medewerkers
De formatie van Trivire is in 2017 verder gedaald van 159 medewerkers (143,4 fte) naar 153 medewerkers (136 fte) op 31 december 2017. De reorganisatie van 2016 heeft ertoe geleid dat in 2017 nog verschillende medewerkers de organisatie hebben verlaten. Daarnaast gingen twee medewerkers met pensioen. De meeste medewerkers hebben een vaste aanstelling en twaalf medewerkers hebben een tijdelijke aanstelling.