Organisatie Trivire resultaten 2017

We vinden het als Trivire belangrijk om goede en betrouwbare dienstverlening aan alle huurders te bieden. Reden om in 2017 onze klantvisie opnieuw te definiëren en de interne organisatie verder te optimaliseren.

Nadat we bij Trivire in 2016 een intensieve reorganisatie hebben doorgemaakt, hebben we het jaar 2017 vooral gebruikt om als organisatie, met minder mensen, opnieuw een hecht team te vormen. Dit is één van de organisatie-ontwikkelingen van het afgelopen jaar.  Ook hebben we veel tijd en aandacht gestoken in de ontwikkeling en implementatie van ons nieuwe bedrijfsinformatiesysteem. Dit systeem is hét instrument bij ons dagelijks werk. Het is meer dan een belangrijke voorwaarde om onze opgaven uit te kunnen voeren als het om administratie en informatie gaat. En belangrijker nog: om onze klanten goed van dienst te kunnen zijn.

Trivire is een organisatie die van betekenis wil zijn voor mensen. Dit doen wij door iedere dag vol passie te werken aan wonen in de Drechtsteden. Daarbij bundelen we onze krachten en energie zoveel mogelijk met onze klanten, partners en medewerkers. Want met elkaar willen we het beste resultaat bereiken voor die mensen die ons het hardst nodig hebben. De mensen waarvoor wij bestaan!

 

Klant Contact Centrum (KCC) 

Om onze klanten beter van dienst te zijn, ging per 1 januari 2018 het KCC van start. We hebben 2017 gebruikt om dit draaiend te krijgen. De basis bij de inrichting vormde onze hernieuwde klantvisie.

 

Portefeuilleplan 

De woningmarkt is steeds in beweging. Om onze kerntaak goed uit te oefenen houden we de verwachte ontwikkelingen goed in de gaten en vertalen we dit in ons portefeuilleplan. Het is het belangrijkste kader voor de sturing van ons vastgoed en bestaat uit diverse onderdelen. Sinds september 2017 rapporteren we op basis hiervan elk kwartaal over de ontwikkeling van de vastgoedportefeuille naar de uitvoeringsportefeuille.

 

(5) Artikelen Organisatie

Klantbediening in ontwikkeling

Klantbediening in ontwikkeling

In 2017 zijn er bij Trivire belangrijke eerste stappen gezet om een betere en betrouwbare dienstverlening voor alle huurders te kunnen bieden. Iets waar we ook de komende jaren nog volop mee aan de slag gaan.   Voorbereidingen start KCC Alle klantvragen die binnen komen bij Trivire worden in behandeling genomen door ons Klant ...

Portefeuillestrategie

Portefeuillestrategie

Portefeuilleplan als basis voor de toekomst We monitoren nauwlettend de verwachte toekomstige ontwikkelingen op de woningmarkt, onze maatschappelijke kerntaak en financiële verantwoording.  Het portefeuilleplan is hierbij het belangrijkste kader voor de sturing van ons vastgoed. Bij het opstellen van de portefeuillestrategie zijn verschillende scenario’s doorgerekend, inclusief gevoeligheidsanalyses en is rekening gehouden ...

Organisatie ontwikkelingen

Organisatie ontwikkelingen

De stap na de reorganisatie In 2016 heeft Trivire een intensieve reorganisatie doorgemaakt. Een jaar later heeft de organisatie en haar medewerkers zich herpakt en is het tijd om de volgende stap te zetten in de ontwikkeling naar een nog klantgerichter bedrijf. Om die reden zijn we in 2017 vooral bezig geweest om ...

Governance

Governance

Maatschappelijke ontwikkelingen zorgen dat het voor woningcorporaties een steeds grotere uitdaging is om te investeren in waar zij voor staan:  het bieden van betaalbare huisvesting voor diegenen die daarin zelf niet kunnen voorzien. Als onderneming met een maatschappelijke visie en missie wordt van een woningcorporatie tegelijk verwacht dat zij prestaties leveren ...

Het financiële plaatje

Het financiële plaatje

De politieke keuzes van de laatste jaren, zoals de invoering van de verhuurderheffing en de vennootschapsbelasting, beperken de financiële mogelijkheden van de corporaties. Vooral de investeringscapaciteit staat onder druk. Ondanks de goede financiële positie, speelt dit ook bij Trivire. In 2017 betalen we circa € 13,7 miljoen (15% van de huuropbrengst) aan verhuurderheffing ...

Berichten

Nieuw bedrijfsinformatiesysteem

Bij Trivire maken we gebruik van een bedrijfsinformatiesysteem. In dit systeem staan gegevens over onze woningen en onze huurders. In 2017 hebben we een nieuw ...

Verder

Trivire Loopbaan Centrum

In het kader van de reorganisatie is een Trivire Loopbaan Centrum (TLC) ingericht. In eerste instantie was het TLC gericht op het begeleiden van boventallige ...

Verder

Omvang van de organisatie

Het aantal medewerkers van Trivire is in 2017 verder gedaald van 159 medewerkers naar 153 medewerkers. De reorganisatie die in 2016 is gestart heeft ertoe ...

Verder