We vinden het als Trivire belangrijk dat we ons budget op de juiste plaats en moment uitgeven. Dat vraagt om een organisatie die efficiënt en effectief werkt.
Om die reden heeft Trivire in 2016 een reorganisatie doorgemaakt en een nieuwe structuur in gebruik genomen. Met het team dat blijft, willen we ons maximaal inzetten voor onze klanten. Daarom zijn ook alle processen onder de loep genomen en verbeterd. Vanuit het proces kijken we wat nodig is en gedaan moet worden. En waar mogelijk gaan we daarbij meer digitaal werken.
Aandacht voor medewerkers
Tijdens de reorganisatie hebben we als Trivire afscheid genomen van 30 medewerkers. Voor de vertrekkende medewerkers is er een sociaal plan opgesteld, zodat zij goed verzorgd de organisatie konden verlaten.
Met de medewerkers die zijn gebleven is een cultuurtraject opgestart. Belangrijk hierin zijn de nieuwe cultuurwaarden: eigenaarschap, open communicatie, een lerende organisatie willen zijn en samenwerken. Samen hebben we deze waarden vastgesteld en zijn we aan de slag gegaan om te kijken wat zij betekenen voor ons werk en handelen. Het cultuurtraject loopt door in 2017.
Trivire is gezond
In het huishoudboekje van woningcorporaties in Nederland heeft een verschuiving plaatsgevonden van de waarde van het vastgoed. We moeten tegenwoordig vanuit de overheid de marktwaarde opnemen. Dit kan tot een vertekend beeld leiden als je de cijfers van 2016 en 2015 gaat vergelijken.
Bij het doorrekenen van enkele zwaar weer scenario’s blijkt dat Trivire gezond is en hebben we voldoende ruimte om onze ambities waar te maken en tegenslagen op te vangen.